BEL / MAIL ME TERUG

Naam: Achternaam: Telefoonnummer: E-mail adres: Opmerking / Vraag over fitness product of fitness studio:

Product informatie

Lees eerst onderstaande pagina voordat je gaat trainen!. Mis je informatie of heb je nog een vraag, neem dan gerust contact met ons op. De contact gegevens staan onderaan de pagina.

Trainen is geheel op eigen risico. Bflex Health kan niet aansprakelijk gesteld worden. Controleer altijd je materiaal voordat je gaat trainen en bevestig het alleen op de aangegeven manier! 

Veel plezer met trainen!

Jos en Petra - Bflex

Beginnen

Om je zo goed mogelijk te laten starten met de Bflex trainingen hebben we het document ‘Hoe ga ik beginnen?’ toegevoegd. Om goed én veilig met de Bflex elastieken en andere producten te kunnen trainen is het verstandig dat je dit document goed doorleest. In het document ‘Algemeen’ staat ook veel nuttige informatie.

....

Download pdf  'Hoe ga ik beginnen?

Download pdf  'Algemeen'

..

Verificatiecode (inlogcode)

Bij iedere bestelling ontvang je een bijsluiter met unieke persoonlijke 'verificatiecode'.  Deze code geeft toegang tot de besloten ruimte in de Bflex Fitness Club (Zaal 1,2 en 3, Oefeningen Bibliotheek en Coaching Programma). In het bestand 'Hoe ga ik beginnen?' staat de inlogprocedure beschreven.

Je kunt altijd en direct inloggen rechtsboven aan de pagina met:

Login naam:     info@trainenmetbflex.nl

Wachtwoord:  zaal123

....

Deuranker

Als je aan de slag gaat met een fitness set, gebruik dan altijd het bijgeleverde deuranker!!!  Sla de elastieken niet om een paal of iets dergelijks. Er bestaat altijd de kans dat een elastiek of clipsysteem afbreekt. 

De elastiek die onder spanning staat zou dan kunnen terugschieten tegen je lichaam. Bij gebruik van het deuranker, slaat de elastiek 'stil' in het deuranker. 

Controleer wel de deur dat deze goed dicht zit en dat de deur op slot kan!! 

....

Trainingsschema

Er is niet één perfect schema voor iedereen. Iedereen heeft de Bfex producten aangeschaft voor een ander doel. Hieronder beschrijven we enkele 'voorbeeld schema's'.

Probeer de komende weken minimaal 3 maal per week te gaan trainen. Begin met zaal 1 in de Fitness Club. Dit is een goede basis les met 12 verschillende oefeningen. Als de oefeningen allemaal goed gaan, dan kun je eens gaan kijken in zaal 2 en 3. Zaal 2 is een goede les voor de Buik, Billen en Benen en Zaal 3 is een goede combinatie tussen kracht en conditie.

....

De 12 oefeningen van Zaal 1 bestaan uit 3 setjes van 12 herhalingen. De laatste herhalingen van IEDER setje moeten pijnlijk zijn (lees; verzuring, pijn, branden…). Kijk goed naar de uitvoering en luister naar de aanwijzingen die wij geven. Zorg dat je altijd met een rechte rug staat, een trotse houding:

-lichtjes door de knieën zakken

-buikspieren aanspannen

-borstkas op

-Schouderbladen naar achteren

-schouders laag, niet optrekken anders krijg je last van de nek

-diep in- en uitademen en uitblazen bij aanspanning

-denk aan de 3 seconden telling: in 1 tel aanspannen (contractie) en in 2 tellen terug. Niet laten ‘terugschieten’ door de elastiek.

.....

LET OP: als je een zware set hebt aangeshaft (groene en zwarte elastiek), dan begin je de training met de groene elastiek. Bij sommige oefeningen is het beter om met 2 elastieken te trainen. Dit geldt tevens als je een lichte set hebt (geel en blauw), dan begin je de training met geel en sommige oefeningen doe je met geel én zwart. Indien 2 elastieken toch te zwaar blijkt te zijn, dan doe je de oefening uiteraard gewoon met 1 elastiek. Maar onthoud, nooit te licht trainen!!!

...

Oefening 4, 5 en 8 kun je vrijwel direct met 2 elastieken doen.

...

Daarna kun je verder gaan combineren met bijvoorbeeld de 10 Minuten Trainingen, het 90 Dagen Programma of andere trainingen die je kan bekijken bij de Bflex Video’s (www.bflex-health.nl/bflex-videos). Belangrijkste is dat je in totaal minimaal 3 keer traint. Maar het moet uiteraard ook in je weekschema passen. Het grote voordeel van de Bflex trainingen is, is dat ze allemaal kort en zeer effectief zijn. Dus binnen 30 minuten ben je helemaal klaar. Voor meer info over een trainingsschema kun je ons altijd mailen.

....

Toelichting bij Bflex Fitness set (Video boodschap)

...

Bflex 90 Days Program

Begin 2012 zijn we gestart met het ‘Bflex 90 Days Program’. Gedurende 90 dagen plaatsen we iedere dag een nieuwe training op de site met tips en menu’s. Een super programma om aan mee te doen. De trainingen zijn zeer gevarieerd en duren slecht 10 - 15 minuten. Het enige dat je nodig hebt zijn de Bflex Fitness elastieken. Je kunt iedere dag instappen bij Training 1.

Bekijk hier het volledige Programma.

...

10 Minuten Trainingen

Als aanvulling op de trainingen in Zaal 1, 2 en 3 in de Fitness Club en het 90 Dagen Programma hebben we ook 3 '10 Minuten trainingen' toegevoegd. Deze zijn zeer effectief en geschikt voor als je weinig tijd hebt. Je kunt de 10 Minuten Trainingen ook per video bekijken en meetrainen via de website. Ga direct naar de '10 Minuten Trainingen.'

...

Fitness bal 55 - 65 - 75 cm. 

De bal is ideaal voor diverse oefenvormen. Bij de Fitness bal vind je ook een bijsluiter met een toegangscode tot de online Fitness Club. Hier kun je verschillende trainingen bekijken en oefeningen die je met de bal kan uitvoeren. Download ook het document ‘Hoe ga ik beginnen’. Dit is een vrij algemeen document, waar je o.a. kan lezen hoe je de eerste keer moet inloggen in de Club. Via de homepage van de website kun je de drie Fitnessbal trainingen downloaden (Tabblad 'Bflex oefeningen’ -->fitnessbal oefeningen’). Je kunt ze eventueel uitprinten en erbij houden tijdens het trainen. Zorg wel dat je de bal met de bijgeleverde pomp stevig oppompt. De bal is gemaakt van stug materiaal, dus het lijkt al snel dat de bal vol is. Maar hij moet echt de gewense hoogte hebben voor het beste effect.

Let met de pomp wel op dat je deze goed stil en recht op de bal houdt. Bij veel op en neer bewegen tijdens het pompen, ontstaat de kans dat de voorkant afbreekt.

....

Bflex Straps ( TRX)

De Straps zijn een ideaal trainingsmiddel. Je traint met je eigen lichaamsgewicht en de zwaartekracht. Dus daag de zwaartekracht uit!! Bovendien train je bij iedere oefeningen je 'Core'. Op de website kun je een mooi trainingschema bekijken voor de Straps. Uiteraard kun je je eigen trainingen voortzetten of uitvoeren. Het 6 Weken Programma geeft een goede richtlijn hoe je veel resultaat kan boeken. Op deze pagina kun je ook per spiergroep de verschillende oefeningen bekijken. Ga naar het trainingsschema.

...

Buikspierwieltje

Het buikspierwieltje is makkelijk te monteren. Houd de 2 wieltjes tegen elkaar. De lange pin er doorheen duwen en het handvat aan de andere zijde zover mogelijk er overheen schuiven. Eventueel zet je het wieltje op zijn kant op de grond en leg je een boek op de bovenkant van het erop te schuiven handvat en dan geef je druk op het boek. Er mag namelijk geen ruimte open blijven tussen de 2 wieltjes en de handvaten. Het wieltje is ideaal ter aanvulling en ondersteuning van eventuele andere trainingen. Zeer geschikt voor core-stability, schouder-, rug-, en buikspiertraining. Begin rustig met kleine afstanden en maak dan je bewegingsuitslag steeds groter, tot je met de neus de grond aantikt! In de Fitness Club op de website kun je nog veel andere oefeningen terugvinden, waaronder veel buikspieroefeningen. Kijk hier voor afbeeldingen van de juiste utvoering.

..

100 x opdrukken

Durf jij het aan? 100 x opdrukken in 60 dagen?? Een leuke aanvulling op je andere trainingen. Kijk hier voor de instructievideo en uitleg.

.....

Facebook en Twitter

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Bflex. Ontvang dagelijks een tip van Petra via Twitter en stel eventuele vragen over trainen, afvallen of de producten. Je kunt je direct aanmelden via de website. Meld je direct aan via deze pagina.

....

Indien je vragen hebt over de producten of het Fitnessprogramma dan kun je altijd bellen of mailen. Veel succes en plezier met de trainingen.

...

Vriendelijke groet,

Jos en Petra Vermeer

E:  info@personalfitnessnederland.nl