BEL / MAIL ME TERUG

Naam: Achternaam: Telefoonnummer: E-mail adres: Opmerking / Vraag over fitness product of fitness studio:

Veel gemaakte (denk)fouten over sporten en afvallen


Voor heel veel mensen zijn sporten en afvallen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tot op zekere hoogte is dat ook zo, maar het is zeker niet zo dat iedereen die gaat sporten het ook daadwerkelijk lukt om gewicht te verliezen en zal afvallen. Hoe kan dat en welke (denk)fouten maken we dan? We leggen het uit en begeleiden je om op de juiste manier gezond af te vallen in je eigen tempo. Je kan zelf thuis heel wat meer bereiken dan je denkt.


Kies direct jouw Fitness pakket om jouw doelstellingen te bereiken


Kies fitness-pakket in de webshop


Een veel gemaakte fout door mensen die intensief gaan sporten is dat ze na de inspanning verkeerd eten en drinken. Sporten en afvallen gaan nooit samen als je bijvoorbeeld na elk uur fietsen een bidon met mierzoete drank opdrinkt. Vreemd genoeg noemt men dit soort drankjes 'sportdrank', maar bij normale inspanning heeft een mens dit soort drank helemaal niet nodig tijdens het sporten. Het gevolg van dit soort drankjes is namelijk dat je netto calorieverbruik positief is. Dat wil zeggen dat je ondanks dat je bent gaan sporten niet zult afvallen, maar eerder gewicht zal aankomen.

Uiteraard hebben we het hier nog niet eens over de mensen die willen afvallen en na het sporten de kantine induiken. Een aantal biertjes, patat of een portie saté bevatten zoveel calorieën dat het simpelweg niet mogelijk is om die kwijt te raken door een uurtje te squashen of te fitnessen. Deze mensen belonen zich verkeerd en houden zichzelf voor de gek. Voor hen zullen sporten en afvallen nooit samen gaan.

Een andere fout op het gebied van sporten en afvallen komt veel voor bij mensen die aan krachttraining doen. Krachttraining is goed voor het lichaam. Krachttraining is een sport die bijdraagt aan vetverbranding, dus zal zeker helpen bij afvallen, maar door de krachttraining bouwt een mens ook spieren op. Spiermassa weegt relatief zwaarder dan vetweefsel en dus kan het gebeuren dat iemand die intensief aan krachttraining doet, niet of maar matig zal afvallen. Voor de groep die op deze manier gaat sporten en ook wil afvallen raden we altijd aan om een vetpercentagemeting te doen. Daaruit kun je afleiden of de training heeft geholpen je hoeveelheid vet in het lichaam te laten afnemen. Zo kun je zien dat je wellicht niet of niet veel hebt kunnen afvallen, het sporten toch een positief effect heeft gehad. Een hoog vetpercentage is immers een indicator van verhoogde risico's op ziekten als diabetes en kanker.


Ga direct naar de SHOP


Direct naar de webshop


Sporten en afvallen kunnen dus heel goed worden gecombineerd, maar dan wel op een juiste en gezonde manier. Wie dus wil afvallen en daarvoor gaat sporten doet er dan ook goed aan te kiezen voor goede begeleiding. Daarmee krijg je goed advies voor je voeding en de oefeningen die het beste helpen om vet te verbranden, zonder dat je meteen heel veel extra spiermassa hoeft te kweken. Kijk in onze webshop voor de verschillende fitnessprogramma's en afvalschema's.